tisdag 3 mars 2009

Ett och ett halvt års undran är över...

När jag flyttade in i min lägenhet fick jag en liten hemlig papperspåse full med nycklar, varav minst två tvättstugenycklar, en cykelförrrådsnyckel och en nyckel med tillhörande bokningscylinder. Ända sedan dess har jag försökt reda ut vart dessa nycklar passar, jag har ringt husvärden, jag har rignt före detta husvärden, jag har ringt hyresgästkontoret, jag har gått runt i kvarteret och lekt inbrottstjuv och testat alla nycklar i alla dörrar jag ser. Utan framgång. När jag nu träffade familjebostäder igår kväll passade jag på att fråga dem. "Jo, men det finns väl i ditt hus. I källaren, direkt till höger." Inte en chans tänkte jag. Gick ändå hem, in i källaren. Jo där finns ju en dörr - men det står "el" på den? Testar ändå, portnyckeln funkar...och voila! Ett "cykelförråd"! Ett elskåp som täcker ena väggen, en fettavskiljare och emellan dessa utrymme för en fyra-fem cyklar. Tack familjebostäder!

Idag ska dom ringa och informera om tvättstugenycklarna också. Eventuellt. Undrar om jag ska informera dem om att det står en fettavskiljare i förrådet. Tror jag ska det.

För övrigt - hur trött får man vara på en tisdag??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar